Fenntarthatósági témahét
2018. április 23-27.
Alsó tagozat
Előzetes feladat
A feldolgozás előkészítése:
-Élelmiszer áruházak, boltok katalógusainak gyűjtése
-Séta a piacon vagy egy szupermarketben (történhet egyénileg is szülővel)
- Menetlevél készítése a csütörtöki akadályversenyhez: 5 állomás
1. számú melléklet: Megfigyelési szempontok – Piaci séta
2. számú melléklet: Megfigyelési szempontok – Séta egy szupermarketben
A hét programja
idő |
feladat |
eszközök |
|
hétfő délelőtt |
A Fenntarthatósági témahét megnyitása |
iskolarádió 7. sz. melléklet Weöres Sándor: Vásár című verse (1-2. vszk.)
|
|
hétfő délután |
séta tapasztalatainak megbeszélése a megfigyelési szempontok alapján
|
1. számú melléklet: Megfigyelési szempontok – Piaci séta vagy 2. számú melléklet: Megfigyelési szempontok – Séta egy szupermarketben |
|
hétfő délután |
papírgyűjtés |
|
|
kedd délután |
1-4. évfolyam: - az igen-nem játék válaszainak összesítése osztályonként
|
3. számú melléklet: Igen-nem játék
|
|
kedd délután |
papírgyűjtés
|
|
|
szerda délután |
tabló készítése A/3-as méretben 1-2. évfolyam: egészséges és kevésbé egészséges élelmiszerek 3-4. évfolyam: Kiváló magyar élelmiszer védjeggyel ellátott termékekből
|
A/3-as karton élelmiszer áruházak, boltok katalógusai, karton, szabadon választott technika |
|
csütörtök délután |
Akadályverseny: 1-4. évfolyam: 1. állomás: Én elmentem a vásárba c. dal eléneklése
2. állomás: Hulladékok szelektív szétválogatása időre
3. állomás: A tudatos vásárló 12 pontja (hiányos mondatok kiegészítése)
4. állomás: puzzle összerakása kiváló magyar élelmiszerek képeivel
5. állomás: Zöldségek és gyümölcsök származási hely szerint
|
3 almásláda felirattal, szétválogatandó hulladékok
5. számú melléklet: A tudatos vásárló 12 pontja
10. számú melléklet: Magyar áruk embléma laminált lapon
8. számú melléklet: Zöldségek és gyümölcsök származási hely szerint
|
|
péntek |
A fenntarthatósági 7 értékelése Elkészült tablók kiállítása |
iskolarádió |